מטיילים בחו"ל - שילוח בינלאומי

מטיילים בחו"ל - שילוח בינלאומי
כאשר חושבים על חברות שילוח, חושבים בדרך כלל על משלוח חבילה מהארץ אל ארץ אחרת, לדוגמה מתנה לבני משפחה או קרובים. אך ישנה גם אפשרות נוספת, אפשרות שלאחרונה הפכה לרלוונטית במיוחד עם שינוי מדיניות חברות התעופה ביחס למשקל המזוודות – שילוח חבילות לארץ. מטיילים רבים בחו"ל עומדים בפני דילמה: לקנות או לא לקנות? מצד אחד, המחירים בחו"ל זולים בהרבה מהמחירים בארץ, אפילו אם לוקחים בחשבון את תשלומי המכס, המשפחה והחברים יתאכזבו אם נחזור ללא מתנות וגם המגוון הקיים בחו"ל רב מזה הקיים בארץ, ומנגד ניצבים טיעונים לא פחות משמעותיים – לקנות ולהסחב טיול שלם עם הקניות? לשלם מחירים מופרזים על עודף משקל המזוודות בדרך חזרה? לדאוג כל הזמן כי המוצרים והמתנות שנקנו לא ישברו בדרך? מה עושים? קונים ושולחים.

תהליך השילוח הבינלאומי

תהליך הובלת מוצרים בינלאומית הוא תהליך מורכב הכולל מספר שלבים, החל מאריזת החבילה, ביטוחה מפני סכנות העורבות בדרך, שינוע לארץ, העברתה במכס ובתהליכי הבידוק הבטחוני, אחסונה במידת הצורך בתנאים אשר יגנו על תכולתה של החבילה וכלה בהובלתה של החבילה בבטחה ליעד המבוקש בארץ בתזמון הנכון.

כאשר מטייל עושה זאת בכוחות עצמו הוא חשוף לבזבוז זמן יקר בהתמודדות עם גורמים שונים כמכס ובידוק בטחוני, עלול לסכן את החבילה בטלטול מיותר בין יעדי ביניים בטיול וללא כיסוי משמעותי במקרה של אובדן החבילה או שבירת תכולתה, וכמובן ישנו גם אלמנט המשקל הנוסף אשר עלול להכביד ולהתגלות כיקר במיוחד כאשר הדבר מגיע לתשלום עבור משקל עודף של המזוודות בשדה התעופה.

שירותים הניתנים על ידי חברות השילוח הבינלאומי

חברה המתמחה במתן שירותי משלוחים בינלאומיים מבצעת את מרבית העבודה עבור המטייל. ישנן חברות אשר מאפשרות שירותי אריזה מקצועיים בתוספת תשלום. באופן זה אפשר להבטיח כי תכולת החבילה הנשלחת ארצה מוגנת באופן הטוב ביותר. גם אם ברצון המטיילים לארוז את החבילה בכוחות עצמם, חברות שילוח בינלאומיות רבות מציעות שירותי ייעוץ לאריזה וכן למטיילים חומרי אריזה מתאימים, בתשלום או כחלק משירותי המשלוח.

לאחר אריזת החבילה, החברה מציעה שירותי עזרה במילוי הטפסים הנדרשים להתנהלות מול הרשויות השונות: מדינת המקור, מדינת היעד (ישראל), טפסים הנדרשים לצורך השילוח עצמו וכן טפסים הנדרשים על ידי רשויות המכס. במסגרת התשלום עבור המשלוח, נכלל כבר באופן אוטומטי ביטוח של כ-100$ המכסה אובדן ונזק לחבילה. ניתן לרכוש בתשלום נוסף ביטוח נוסף, במידה ומדובר בחבילה שתכולתה יקרה במיוחד. לרב, עלות הביטוח הנוסף היא של כ-1% מערך החבילה, ועד לגבול מסוים, המשתנה בין חברות השילוח השונות.

מכאן והלאה חברת השילוח לוקחת את העניינים לידיה ודואגת להעביר את החבילה ליעדה, כולל הבאתה אל דלת ביתו של הנמען או איחסונה במידת הצורך עד לשובו של המטייל. חברת השילוח דואגת לאחסון החבילה בתנאים המתאימים לשמירת תכולתה.

שירות נוסף אותו מציעות חברות שילוח בינלאומי רבות הוא שירות מעקב אחר החבילה, שירות חשוב במיוחד לשקט הנפשי של המטייל. הידיעה כי החבילה אותה שלח המטייל הגיעה בשלום ליעדה הוא למעשה השירות האחרון אותו מספקת חברת השילוח, כאשר היא מוסרת לשולח אישור מסירה בעבור החבילה.
VIP Traveler
מה עושים בכל יום? מה יש לראות באוסטריה? כמה זמן לוקח להגיע מפריז לדיסנילנד? איך מגיעים לאירופה פארק? מה יש לעשות עם ילדים בברלין? כמה זמן צריך כדי לחוות את איטליה? מאיפה כדאי להתחיל טיול בחוף המערבי בארצות הברית? איך קונים כרטיסים לקרחון בניו - זילנד...? אנחנו ב-VIPTraveler כאן כדי לעזור לכם לתכנן נכון את הטיול שלכם, לחסוך לכם זמן ויותר חשוב, כסף.